Am fugit din Bucuresti ! Canionul 7 Scari cu povestea sa

Satul de agitatia din Bucuresti mi-a trecut prin cap o idee traznita: si anume, vineri la 12 noapte ma intrebam ce ar fi daca in zori as pleca spre Brasov. Destinatia finala avea sa fie Canionul 7 Scari, un loc minunat pentru toti cei ce iubesc natura.

De Canionul 7 Scari mai auzisem eu, insa nu stiam mare lucru. Stiam ca pana la canion trebuie sa mergi prin padure vreo 30 de minute, si cam atat.

Iata ca s-a facut si sambata dimineata, si lenes cum sunt, am plecat pe la 9:30 din Bucuresti. Drumul a fost in regula … pana la Nistoresti. De la Nistoresti pana la Busteni am mers bara la bara, timp de 3 ore. intr-un final, am ajuns la Canionul 7 Scari pe la ora 13:30. Nu am avut loc sa parchez … a trebuit sa ma strecor pe o straduta laturalnica pentru a lasa masina acolo. Nu m-a deranjat. Imi place sa fac miscare.

Cand am coborat din masina, pe drumul spre parcarea mare de la canion, am remarcat cu stupoare ca sunt enorm de multi straini in zona (ceea ce ma bucura). Dintr-o parte auzeam spaniola, din alta engleza. O multime de asiatici se tot pozau in diverse ipostaze.

Ce am remarcat inca de la inceput, dupa ce am trecut de parcare, este faptul ca o multime de oameni si-au intins paturica pe pajiste, si stateau linistiti la soare. Abia in acel moment am realizat ca majoritatea bucurestenilor fug practic de zumzetul urban oriunde si oricand pot.

canionul 7 scari

In mod normal, drumul cu piciorul pana la Canionul 7 Scari dureaza cam 30-45 de minute. De fel, eu sunt mai gura-casca si imi place sa ma bucur de orice am prilejul. Am ajuns la cabanuta de la 7 Scari in aproximativ o ora si 20 de minute. Sincer vorbind, nu am mers foarte repede, plus ca am mai facut si poze.

Pe drum ai ce vedea. Pentru iubitorii de natura este un loc superb. Ai ocazia sa vezi tot felul de “ganganii” – albine, fluturi, etc . Pe drum sunt cateva mici cascade, care iti iau ochii. De remarcat este faptul ca apa este rece ca sloiul. Pe alocuri gasesti cate un mic popas, cu flori si verdeata, ori unde sa iti tragi sufletul, in cazul in care ai obosit 🙂 (nu e cazul – drumul este unul foarte usor; ba mai mult: am vazut persoane la 50-60 de ani, fara echipament, doar in tenesi/adidasi, care mergeau in acelasi loc).

Traseul este foarte bine marcat, si repet, nu este un traseu dificil. Asta nu inseamna ca este lipsit de pericole. Cu putina atentie, si recomandarea mea, incaltari de drumetie puteti ajunge si voi fara probleme.

Dupa ce am cascat eu gura la verdele padurilor, dupa vreo ora si un pic am ajuns si la cabanuta de la 7 Scari. Surpinzator, cand am vrut sa cumpar biletul de intrare, domnisoarele m-au abordat in limba engleza – semn ca locul este vizitat de multi straini. Apropos, biletul costa 10 lei, si practic primesti o bratara care se lipeste pe incheietura. Recomandarea domnisoarelor a fost sa nu lipim bratara, decat daca suntem siguri ca vrem sa intram in canion ( in caz contrar ne puteau returna banii).

Eeee, abia acum incepe distractia. Am plecat de la aceasta cabana, si dupa vreo 10 minute, ajungem la baza canionului. Deja se simtea racoarea canionul. Stiati ca de fapt are 9 scari ? Da, de cand a fost renovat, pentru un acces facil s-au mai adaugat 2 scari.

Dupa ce se termina de escaladat canionul si treptele sale, parca ajungi intr-o alta lume. M-am trezit efectiv intr-o padurice de poveste, parca rupta din filme, unde nu este alt zgomot in afara de cel al naturii. Te bucuri de susurul apei, de zgomotol vietatilor si de fosnetul padurii. Incercam sa compar linistea din padure cu linistea din orice parc al Bucurestiului. Nu ai cum … Chiar ma intrebam daca as putea trai acolo; cu success. Cred ca nu as mai avea atatea fire de par alb 🙂

Fiind totul renovat de curand, traseele sunt foarte bine marcate si este aproape imposibil sa va rataciti. Dupa aproximativ 50-60 de minute (repet, eu sunt gura-casca) am ajuns inapoi la cabana 7 Scari. Aici mi-am curatat lentila la camera foto, am baut o gura de apa si am plecat spre coborare.

Toata “afacerea” m-a costat aproximativ 70 de lei si vreo 9 ore si jumatate (din care mai bine de 4 ore in trafic).
Ce am castigat ? Extaz pentru ochi, o plimbare reusita si inca un loc bifat.

Va recomand cu cel mai mare drag: fiti spontani si vizitati locul. Merita fiecare secunda !
Pana data viitoare, va doresc numai bine !